Far-East Here !!!

Saturday 20 September 2014

Kelahiran terindah

Assalamualaikum n hai everyone.

               Pada 18 haribulan 8 tahun 2014, saya telah menerima gelaran paksu apabila abang saya yang sulung (along) telah bergelar bapa. Perasaan waktu tu Allah je yang tahu, rasa mcm nak je amek cuti dr poli sebab nak jengah kakak ipar n anak buah saya . masa tuh, along masih kat serawak. sian jugak kat along  sebab kelam-kabut membeli flight untuk balik ke JB. So, sebagai adik lelaki, mestilah saya nak sangat berada disamping kakak ipar pada masa itu . Nak sangat bagi dia sokongan moral. Dipendekkan cerita, setelah along balik, beberapa hari kemudiannya baru  saya dapat melihat anak buah saya tu. Nama diberi Muhammad Faqrul Mirza bin Mohd Farhan. sungguh meruntun jiwa dan perasaan. Perasaan gembira dan tenang  yang teramat pabila melihat wajah sinarnya seorang bayi yang suci daripada dosa dan noda. walaupun Mirza tengah tido, tapi wajah chumelnye tetap ditatap oleh ku berejam-rejam lamanya. balik rumah tak tengok tv pun. tengok je muka dia.


So , almost 33rd days , which mean on 18th of 8 of 2014,  Mirza pun ditahnikkan dan juga dicukur jambulnya. tanak lah cakap panjang-panjang. saya belanja gamba mirza sikit okey!


nama saya Faqrul Mirza


Jambulnya di cukur comelnye dia.. meh paksu gigit siket.


Pesanan paksu untuk Mirza : jadilah anak yang soleh, be happy always n make others happy too especially your parent. paksu memang gembira tengok wajah kamu. paksu doakan kamu berjaya didunia dan akhirat.


the end guys. salam sayang, paksu.
Ya Allah, berkati dia, berkati kedua ibubapa ku, berkati ahli keluargaku, berkati diriku dan berkati H

No comments:

Post a Comment