Far-East Here !!!

Tuesday 12 November 2013

all ABOUT Me!

assalamualaikum semua yang dikasihi,
Nama diberi MOHAMAD FAIZ BIN MAHADI, aku tinggal dekat SKUDAI JAYBEE. Aku wujud di dunia yang ALLAH jadikan ni, pada tahun 95' so umur aku korang pandai-pandai la teka. Aku anak ke-4 dari empat orang adik beradik. Thats mean aku anak bongsu. Tapi aku takdelah manja sangatt. Okay, kalau pasal diri aku, yang aku dapat describe diri aku sendiri, orang nampak aku baik tapi sbenarnya aku biasa-biasa saja. Kalau dalam bab-bab agama pun masih jahil lagi sebenarnya.Aku just bertaut dan memegang basic dalam agama sahaja like solat 5 waktu satu hari dan membuat amalan wajib  serta baca AL-QURAN. Perkara sunat yang lain aku buat jika ada kelapangan sahaja. ISLAM IS SIMPLE RIGHT? bukan susah nak menyembah pencipta kita semua, 5 kali je satu hari beb. Ramai orang tak tahu sebenarnya aku ni panas baran dan cepat melenting sebab aku boleh kawal. Dari sudut berkawan, aku tak pandai sangat berinteraksi dengan kaum hawa, mesti cepat nervous. haa itulah aku, cepat nervous dalam semua bab. itu yang membuat aku susah nak berkawan dengan sang wanita. Tapi, tak bermakna aku takde kawan langsung dengan kaum hawa. cume susah sikit lah. aku cume tegur dengan Hawa yang aku kenali. Untuk kaum adam pula aku kurang bermasalah untuk berkawan sebab tiada batasan sangat. cume sometimes aku ni banyak over dalam bergurau, tapi mujur lah sume kawan aku boleh terima aku seadanya. Aku sedar aku banyak kekurangan tapi kawan-kawan aku baik baik belaka.
Aku dalam family  pula, aku rasa aku seorang adik yang kurang berjasa pada abang dan akaknya. aku sayang diorang tapi aku tunjukkan sebaliknya.
Aku sebagai seorang anak pula, hmm sangat menyedih kan. aku masih belum mampu berjasa pada kedua orang tuaku.Masih belum mampu untuk menurut segala arahan dan perintah mereka spenuhnya. Belum mampu untuk melembutkan tutur kataku terhadap mereka. senang citer belum mampu untuk menjadi anak yang soleh lah kiranya. Itu pada pandangan aku. Tapi INSYALLAH one day, i will make them proud of me. AND WILL OBEY ALL THEIR WORD. IshAALLAH , perlahan-lahan aku mengayuh. NANTI sambung cerita INSHAALLAH <3

MISS ALL MEMBERS OF SKBS ,SMKTDS AND POLI

No comments:

Post a Comment