Far-East Here !!!

Tuesday 18 November 2014

Memory- Takkan Hilang ...

Assalamualaikum n hai ...

kenangan milik kita. kan?

         Setiap pertemuan telah ditentukan-Nya. Pertemuan pula pasanganya perpisahan. 
Semakin meningkat umur , Semakin banyak kenangan tercipta . Ada yang suka . Suka pula pasangannya duka.Yang duka pula menjadikan pengalaman hidup lebih bermakna . Terkakadang duka yang membawa kita ke pangkal jalan dan menemukan kita dengan kebahagiaan. 

        Sedia maklum, kenangan saban hari, saban waktu, pasti tercipta. Namun yang lalu biar berlalu. 
Yang berlalu, membangkitkan rasa rindu . Namun umur seiringan berjalan dengan masa. Dan diri ini, menunggu tarikh luput dengan relanya . 

        Kenangan yang kau -aku bina, itu milik kita sepenuhnya. Diriku ini sentiasa ingin kembali ke dahulu kala. Dimana kita "had a great time together" . Namun ku sedar , itu semua kenangan and it's part of kehidupan. Dalam kehidupan tak semestinya kita dapat apa yang kita mahukan. Tuhan mengatur segalanya dengan Maha Sempurna. Tak semestinya apa yang kita inginkan itu terbaik untuk kita. Dia lagi Maha Mengetahui. Kita cuma seorang hamba.  Sedar diri itu sesesuatu yang bagus.

        Ingin ku nyatakan dalam ruangan blog yang kecil ini . Kehadiran kalian dalam hidupku amat bermakna. Rasa rindu pada guru, rakan -rakan dibangku persekolahan memang tidak boleh diabaikan hati .Hati ini masih meronta ingin kembali seperti sedia kala. Seakan tak percaya yang umurnya meningkat dewasa. Kita terpisah jauh dari mata, tidak dalam memori. Rindu juga pada kisah lama.
     
        Walaupun kita baru saja berkenalan. tapi hati ini merasa dekat . Namun rindu tak kira waktu.
"Budak DEE" , ku rindu juga padamu . memory di simpan didalam hati. tak perlu dalam gambar. dalam gambar rindu menjadi hambar dan pudar. memory dalam hati, rindu menjadi segar dan akan terus mekar.


                                            Mohamad Faiz Bin Mahadi , 2014 .

        




No comments:

Post a Comment