Far-East Here !!!

Saturday 22 November 2014

Mencuba

Assalamualaikum n hai guys.

          Alhamdulillah, sudah dua semester's break saya diberi peluang dan kesempatan untuk mempromosikan salah satu produk tempatan yang paling superb iaitu mempromosikan produk Joywash . Joywash ni sebuah syarikat yang mengedarkan bahan-bahan pencuci untuk kegunaan kedai dan rumah. Syarikat ini milik bapa sahabat saya , Muhammad Hazim bin Rozmi. Alhamdulillah sambutan amat menggalakkan  kerna produk yang kami jual ini amat berkualiti tinggi. Saya yang berkerja dibahagian marketing sendiri amat yakin yang produk ini mampu bersaing dan menempatkan diri dalam pasaran Malaysia.

               So, bahagian marketing ni mestilah bergaya dari segi pakaian . Mestilah goodlooking . Cakap mesti mahu confident .  Kene buang rasa malu sebentar . Mesti berfikiran positive . Kene berani ambil resiko. Mesti belajar bersabar dengan kemahuan para pelanggan. mesti sopan santun .
Yang paling-paling penting ialah Ketenangan. Kalau kita tenang , baru apa yang ingin disampaikan itu terlaksana dengan berkesan . Jangan terburu-buru untuk bercakap. Take your time dude. And plan dulu apa yang nak disampaikan. Atur stratergy demi stratergy . That what we've done . Apapun rezeki itu milik Allah. Mintaklah pada Dia.

senyum Dan bersabar.

Hansome dan kemas bukan . cewaa

Main purpose untuk saya bekerja pada setiap cuti sem ialah saya nak latih diri saya untuk menjadi seorang anak , adik , rakan dan kekasih yang bertanggungjawab . Saya juga ingin meningkatkan rasa sabar dalam diri disamping menyemai rasa "respect" kat semua orang. Bukan senang nak cari duit . Jangan tau enjoy duit ak ayah je. kasihanilah mereka . Faiz yang dulu bukanlah yang sekarang. cewaaaaa.

Nak berjaya  mestilah :
  • jaga hubungan sama orang tua
  • banyakkan bersedekah kepada yang memerlukan
  • berfikiran positive
  • berani mencuba
  • banyak mengatur stratergy
  • jangan bongkar dan takbur
  • Berusaha bersungguh-sungguh
  • Banyakkan berdoa kepada ALLAH
  • Berserah hanya pada-Nya

Terima kasih ditujukan kepada Family angkat saya iaitu Encik Rozmi sekeluarga kerana  memberi saya peluang bekerja dengan syarikat yang suatu hari nanti Pasti Maju . inshaAllah. saya yakin. semoga Allah memberkati hidup kalian.

ALHAMDULILLAH. 

Sekian , F to A to I to Z .


         

No comments:

Post a Comment