Far-East Here !!!

Tuesday 18 November 2014

Sempurna Bukan Aku

Assalamualaikum n hai ...

Kesempurnaan itu bersyarat .
Untuk melengkapkan kesempurnaan itu sukar .
Bukankah aku manusia biasa ? mana datang sempurnanya?
Tidakkah kita tahu sempurna itu hanya Pada-Nya?

Aku bukannya udara untuk kau hidu . Bukan .
Aku tidak bisa menjadi awan tempat Hengkauu berlindung . Tidak
Aku bukannya teknologi yang mempermudahkan segala urusan hidupmu. Bukan.
Aku juga bukan lilin yang menerangi hidup mu ...
... Tapi Dia . Maha Berkuasa . Maha Pemurah . Maha penyayang.

Aku hanya hamba yang tujuannya untuk beribadah kepada-Nya.
Meskipun lalai diperedaran zaman. ku cuba.
Meskipun aku tidak sepersis tujuan aku dijadikan di muka bumi Allah ini.
Namun , ku cuba.

Rahmat-Nya mengatasi segalanya . Hari kiamat belum tiba . Ajal pun belum hadir .

Tidakkah Hengkauu mampu menerima aku apa adanya?
... Tidak mengapa , Dia ada senantiasa ...

Lupakan kesedihan , gantikan dengan kegembiraan .
Hari yang lalu milik kesedihan .
Hari ini milik kegembiraan .
Malam lalu milik mereka ,
Malam ini kita punya !



Tak syok tiada gambar.

sebenarnya dalam gembira kita kena fikir tentang kesedihan agar tidak lalai dan leka.
Luahan kata-kata diatas jadikan pedoman .
Terimalah mereka , takkiralah keluarga , teman , isteri dll  seadanya..
Mereka memang tak sempurna . Begitu juga kita.
Apa nak dipandang dengan paras rupa dan harta?
Sedangkan yang penting iman , hati .
Dunia sementara . Akhirat bersifat abadi.

sekian ,
#MalamIniKitaPunya .
papai. tc. nite-2 .muak-muak.


No comments:

Post a Comment